Obsługa sieciowa

Bezpieczeństwo transmisji danych

Obsługa sieciowa w infrastrukturze IT to działanie kompleksowe. To zabezpieczenie prawidłowej transmisji danych między stacjami roboczymi a innymi urządzeniami biurowymi, a także komunikacji między sieciami lokalnymi.

Dzięki dobrze zaprojektowanej sieci (LAN/WAN) zarówno serwery, jak i aplikacje działają o wiele sprawniej i wydajniej.

Obsługa-sieciowa-w-infrastrukturze-IT - www.trustit.pl

Co zapewniamy?

Opieka nad siecią wymaga stałej kontroli i fachowej pomocy. W ramach obsługi ciągłej zapewniamy:

  • audyt funkcjonujących sieci;
  • projekt i przygotowanie do pracy sieci w nowych przedsiębiorstwach i lokalizacjach;
  • konfigurację firewall i VPN;
  • usuwanie awarii;
  • zarządzanie siecią, powiązanymi urządzeniami i serwerami;
  • doradztwo w zakresie doboru urządzeń funkcjonujących w sieci.

Najczęstsze awarie sieci komputerowej

Z reguły w takim przypadku wystarczy pomoc helpdesku, który zaleci przetestowanie routera i serwerów w ustalonym porządku. Prawdopodobnie przyczyną zerwanego połączenia jest usterka zasobów sieciowych.

Ten problem w 99% przypadków udaje się rozwiązać zdalnie. Zalecamy sprawdzenie, czy sieć WLAN na komputerze pracownika jest aktywna. Jeśli powodem braku połączenia jest awaria sieci kablowej – należy znaleźć wadliwy kabel i wymienić go.

Przepustowość sieci lokalnej jest ograniczona przez złą pracę dysku twardego lub system operacyjny zainstalowany na komputerze. Wina może leżeć też po stronie samych użytkowników. W tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest wezwanie specjalisty poprzez helpdesk, który przeprowadzi audyt.

Korzyści z kompleksowej obsługi sieci informatycznej

Połączenie z lokalną siecią – zarówno kablową, jak i bezprzewodową – determinuje terminowość wykonywanych zadań w firmie. Nierozwiązane problemy wydłużają realizację projektów biznesowych. Dzięki profesjonalnej obsłudze sieci Klient zyskuje:

  • zdalną administrację siecią oraz cykliczne raportowanie działań;
  • bezpieczeństwo transmisji danych;
  • ciągłość prowadzonych projektów biznesowych;
  • bieżące wsparcie zarówno bezpośrednio na stanowisku pracy, jak i zdalnie;
  • stałą kontrolę oprogramowania na zaporze sieciowej;
  • monitoring infrastruktury sieciowej poprzez centralny system monitorowania i zbierania danych.
obsluga-poczty-firmowej - www.trustit.pl

Zapewnij swoim pracownikom dostęp do sieci!