Czym wyróżnia się profesjonalna obsługa IT?

Opieka nad sprzętem komputerowym, siecią i pocztą w Twojej firmie to dla Ciebie za dużo? Szukasz rzetelnego partnera, który przejmie na siebie obowiązki i będzie realnym wsparciem w czasie wystąpienia usterki lub poważnej awarii? Potrzebujesz rzetelnej firmy, która świadczy usługi na wysokim poziomie! Dzisiaj chcemy podzielić się z tą pracą zza kulis – wyjaśnić, czym wyróżnia się profesjonalna obsługa IT i pokazać, na co powinieneś zwrócić uwagę, zanim rozpoczniesz współpracę.

Obsługa IT – na czym to polega?

Obsługa IT to inaczej outsourcing, czyli przekazanie opieki nad środowiskiem informatycznym Twojej firmy. Możesz oddać pod opiekę doświadczonej firmie, z którą nawiążesz współpracę, urządzenia, sieć oraz firmową pocztę.  Korzystanie z obsługi IT może wygenerować korzyści dla Twojej firmy. Więcej informacji na ten temat znajduje się w artykule: „Czy profesjonalna obsługa informatyczna jest szansą na podniesienie konkurencyjności Twojej firmy?” Chcąc poprawić standardy, nawiąż współpracę z partnerem, który rozumie, czym jest profesjonalizm i zna standardy obowiązujące w branży.

Wysokie standardy bezpieczeństwa – ochrona Twoich danych

Po pierwsze, firma, z którą chcesz nawiązać współpracę, powinna spełniać aktualne standardy dotyczące bezpieczeństwa. Pamiętaj, że powierzasz kluczowe dane firmy w ręce osób, które nie są pracownikami Twojego przedsiębiorstwa, dlatego umowie o współpracy powinny znaleźć się stosowane zapisy. Dobrym rozwiązaniem jest również skorzystanie z usług firmy, która ma wdrożone określone certyfikaty w zakresie bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych na przykład ISO 27001. Gdy ustalisz już najważniejsze kwestie związane z bezpieczeństwem, sprawdź również, jak w firmie, z którą chcesz współpracować, odbywa się zgłaszanie awarii.

Szybkie i wygodne zgłaszanie usterek i awarii – niezawodny helpdesk

Profesjonaliści uruchamiają helpdesk, na który możesz zgłaszać awarie. Zapisy o tym, w jakim czasie zgłoszenie zostanie przyjęte i przekazane do realizacji, powinny znaleźć się w umowie – mowa o „czasie reakcji na zgłoszenie” oraz „czasie realizacji”. Zwracaj uwagę na te wartości, ponieważ są one kluczowe dla działania Twojej firmy! Ważne są również możliwości zgłoszenia awarii: czy możesz to zrobić za pośrednictwem telefonu, maila, czy smsa – kluczem jest doskonała komunikacja. Rzetelny partner dołoży wszelkich starań, by jak najszybciej pomóc Ci w rozwiązaniu problemu.

Profesjonalna historia zgłoszeń

Chyba każdy, kto dokonywał zgłoszenia na tradycyjną infolinię i musiał kilkakrotnie powtarzać swoją historię różnym osobom, wie, że nie jest to najlepszy sposób obsługi. W profesjonalnym serwisie IT jest prowadzona historia zgłoszeń. Każdy klient powinien mieć swoją kartę z indywidualnymi notatkami sporządzanymi przez osoby, które przeprowadzają z nim rozmowę, a także informację o podjętych działaniach i efektach. Sprawdź, czy firma, z którą planujesz współpracować, prowadzi profesjonalny helpdesk z procedurami na wysokim poziomie. Zwróć również uwagę, jak Twój przyszły partner radzi sobie z usuwaniem usterek i awarii.

Błyskawiczne działanie zdalne i pomoc u klienta

Wiesz już, że profesjonalna obsługa IT wiąże się z szybkim przyjmowaniem zgłoszeń i prowadzeniem historii klienta. Teraz pora na równie ważne: działanie! Specjaliści powinni szybko rozwiązać problem, który pojawił się w Twojej firmie. Pamiętaj jednak, że zupełnie inny priorytet będzie miała awaria, która paraliżuje całkowicie Twoje przedsiębiorstwo – na przykład poważna awaria serwera poczty lub głównego serwera w firmie, niż śnieżenie matrycy w laptopie lub komunikat o kończącej się licencji na program antywirusowy. W przypadku poważnej awarii administratorzy sieci powinni być dostępni przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę, pracując nad tym, by jak najszybciej rozwiązać problem. Jeśli sprawa nie jest poważna, może okazać się, że na pomoc poczekasz od kilku godzin lub kilku dni – negocjuj warunki na etapie podpisywania umowy. Jeśli chcesz mieć pewność, że niezależnie od czasu oczekiwania zawsze otrzymasz niezbędne wsparcie, wybierz profesjonalnego partnera. Zwróć uwagę, czy wybrana przez Ciebie firma świadczy również pomoc na miejscu – dojeżdża do klienta, jeśli usunięcie problemu nie jest możliwe zdalnie. Co jeszcze jest ważne, jeśli zależy Ci, by współpracować z profesjonalistą?

Współpraca z opiekunem klienta

Jeśli masz odpowiednio duże środowisko robocze i potrzeby, firma powinna przydzielić Ci indywidualnego opiekuna. Opiekun pełni rolę doradcy, który monitoruje Twoje zgłoszenia, pomaga Ci wybrać nowy sprzęt lub oprogramowanie, wyjaśnia, co było przyczyną ostatniej usterki oraz zwraca uwagę, co należałoby usprawnić, aby wykluczyć występowanie błędów w przyszłości.

Bogate portfolio – doświadczony partner

Szukając partnera, któremu powierzysz obsługę IT, weź również pod uwagę portfolio. Jeśli firma chwali się swoimi współpracami, a na życzenie udostępnia listy referencyjne, możesz mieć pewność, że trafiłeś na rzetelnego partnera. Domów szczegóły współpracy, zapoznaj się ze szczegółami umowy, przeprowadź negocjacje i powierz opiekę nad środowiskiem IT profesjonalistom!  

Trust IT – Twój profesjonalny partner

W Trust IT działamy według ściśle określonych procedur. Prowadzimy profesjonalny helpdesk, zgłoszenia przyjmujemy błyskawicznie. Dążymy do usunięcia usterek zdalnie, a gdy należy wykonać zaawansowane czynności, działamy w siedzibie klienta. W przypadku poważnych awarii jesteśmy dostępni przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę. Co więcej, kładziemy nacisk na innowacje, by jeszcze lepiej sprostać wymaganiom, jakie mają wobec nas klienci. Większe firmy mogą liczyć na wsparcie indywidualnego opiekuna. Zapraszamy do współpracy!

Główna siedziba Trust IT znajduje się w Łodzi. Działamy również w: Warszawie, Katowicach, Gliwicach, Rybniku, Sosnowcu i Bytomiu. Skontaktuj się z nami, by poznać szczegóły naszej oferty na outsourcing IT, która jest w pełni dostosowana do aktualnych oczekiwań rynku.